ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Özet


Turizm Sektöründe Hizmet Kalitesinin Sağlanması Açısından Türkiye’de Turizm Eğitiminin Analizi
Günümüzde ülke ekonomileri için önemli bir gelir kaynağı olan turizm faaliyetlerinin ana unsuru insan gücüdür. Bunun temel nedeni turizm ürünlerinin hizmet kaynaklı olmasıdır. Hizmete dayanan ürünler, özellikleri gereği; depolanamaz, üretildiği yerde tüketilir ve üretimi ile tüketimi eş güdümlüdür. Bu nedenle hizmetin kaliteli şekilde sunulması önemlidir. Literatürdeki araştırmalar, eğitim düzeyinin hizmet kalitesini doğrudan etkilediğini göstermektedir. Bu anlamda araştırmada Türkiye’de lisans düzeyinde verilen turizm eğitiminin içerik açısından analizini yapmak ve değerlendirmek amaçlanmıştır. Araştırmanın türü nitel olup verilerin analizinde içerik analizi kullanılmıştır. Araştırmadan elde edilen bulgulara göre lisans düzeyinde turizm eğitiminin en çok Turizm Fakültelerinde Turizm İşletmeciliği bölümü adı altında verildiği bulunmuştur. Ayrıca tüm dersler içinde mesleğe yönelik derslerin ağırlıkta olduğu görülmüştür. Bu anlamda sektöre orta ve üst düzey yönetici sağlanmasının ve öğrencilerin sektörle ilgili bilgi düzeyleri yüksek bir şekilde mezun olmalarının önemli olduğu sonucuna ulaşılmıştır.

Anahtar Kelimeler
Hizmet Kalitesi, Mesleki Eğitim, Turizm Eğitimi.

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2017 sayısı

    Dergimizin Eylül 2017 (Cilt: 7 Sayı:2) sayısı için makalelerinizi en geç Haziran ayı sonuna kadar gönderebilirsiniz.


    Mart 2017 sayısı

    Dergimizin Mart 2017 (Cilt: 7 Sayı: 1) sayısı yayınlanmıştır. Tüm yazar ve hakemlerimize katkıları için teşekkür ederiz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri