ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Havayolları İç Hatlarda Algılanan Hizmet Kalitesinin Müşteri Memnuniyeti ve Tekrar Satın Alma Davranışına Etkisi
(The Effect of Perceived Service Quality, Customer Satisfaction and Repeat Purchase Behavior in Domestic Airlines )

Yazar : Halil Korkmaz  - İbrahim Giritlioğlu - Cevdet Avcıkurt  
Türü :
Baskı Yılı : 2015
Sayı : 5-2
Sayfa : 248-265


Özet
Yapılan bu araştırmanın amacını Türkiye’de havayollarında algılanan hizmet kalitesinin boyutlarının ortaya konularak, Türkiye’de iç hatlarda seyahat eden yolcuların havayollarında algılanan hizmet kalitesinin müşteri memnuniyeti ve müşterilerin tekrar satın alma davranışına olan etkisinin incelenmesi oluşturmaktadır. Bu amacın gerçekleştirilebilmesi için oluşturulan anket formu, İzmir Adnan Menderes havaalanından seyahat eden ve farklı havayollarını kullanan 311 yolcu üzerinde gerçekleştirilmiştir. Yapılan araştırmanın sonucunda havayollarında algılanan hizmet kalitesinin beş boyuta sahip olduğu sonucu tespit edilirken, müşterilerin havayollarında algılanan hizmet kalitesinin, müşteri memnuniyetine ve müşterilerin tekrar satın alma davranışına önemli etkilerinin olduğu sonucu ortaya konulmuştur.

Anahtar Kelimeler
Havayolu, Hizmet Kalitesi, Müşteri Memnuniyeti, Tekrar Satın Alma Davranışı, Türkiye.

Abstract
The purpose of this study is to find out the dimensions of passengers’ perceived service quality in domestic routes of Turkey and to put forth the effect of airlines perceived service quality to customer satisfaction and repeat purchasing behavior of passengers. For this purpose, a survey conducted over 311 passengers who were using different airlines in Izmir Adnan Menderes airport. As the result of the study, five dimensions of perceived airline service quality were found. Also, there was significant effect of perceived airline service quality on customer satisfaction and repeat purchasing behavior of customers were found.

Keywords
Airline, Service Quality, Customer Satisfaction, Repeat Purchasing Behaviour, Turkiye.

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2017 sayısı

    Dergimizin Eylül 2017 (Cilt: 7 Sayı:2) sayısı için makalelerinizi en geç Haziran ayı sonuna kadar gönderebilirsiniz.


    Mart 2017 sayısı

    Dergimizin Mart 2017 (Cilt: 7 Sayı: 1) sayısı yayınlanmıştır. Tüm yazar ve hakemlerimize katkıları için teşekkür ederiz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri