ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Kanıta Dayalı Araştırma: Erken Çocukluk Dönemindeki Zihinsel Alanda Üstün Yetenekli Çocuklara Eğitsel Müdahaleler Üzerine Yapılmış Araştırmaların İncelenmesi
(Searching for Evidence- Based Practice: A Review of the Research on Educational Interventions for Intellectually Gifted Children in the Early Childhood Years )

Yazar : Feyzullah Şahin    
Türü :
Baskı Yılı : 2015
Sayı : 5-2
Sayfa : 300-322


Özet
Son 30 yıllık literatürü içeren bir araştırma, erken çocukluk dönemindeki üstün zekâlı çocuklar (intellectual gifted child) için etkili bir müdahaleyi kapsayan bir araştırmanın eksikliğini ortaya çıkardı. Genç üstün zekâlı çocuklar (young gifted children) için eğitsel hizmetler konulu 11 deneysel çalışmanın bulguları belirlendi ve çalışmaların metodolojik uygunluğu incelendi. Örneklem boyutları, üstün zekâlılığın tanımı, deneysel çalışmalardaki zorluklar, üstün zekâlı çocuklarda kullanılan uygun standartlaştırılmış ölçümleri bulma ve programın sonuçlarının ölçümüyle ilgili konularda genç üstün zekâlı çocuklarla yapılan araştırmaların problemli yönleri tartışıldı. Erken çocukluk üstün zekâlılık eğitimi alanı araştırmalarındaki gelecek araştırmaların güçlendirilmesi için önerilerde bulunuldu.

Anahtar Kelimeler
Üstün zekâlı eğitimi, Erken çocukluk, Kanıta dayalı uygulama, Eğitsel müdahaleler.

Abstract
A search of the literature from the past 30 years reveals that there is a dearth of research surrounding effective interventions for intellectually gifted children in the early childhood years. The findings of 11 empirical studies of educational provisions for young gifted children were located and the methodological rigor of the studies examined. Aspects problematic to research with young gifted children are discussed, including issues relating to sample sizes, definitions of giftedness, difficulties in conducting experimental studies, finding appropriate standardized measures for use with gifted children, and measurement of program outcomes. Suggestions are made for strengthening future research in the field of early childhood gifted education.

Keywords
Gifted education, Early childhood, Evidence-based practice, Educational interventions

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2017 sayısı

    Dergimizin Eylül 2017 (Cilt: 7 Sayı:2) sayısı için makalelerinizi en geç Haziran ayı sonuna kadar gönderebilirsiniz.


    Mart 2017 sayısı

    Dergimizin Mart 2017 (Cilt: 7 Sayı: 1) sayısı yayınlanmıştır. Tüm yazar ve hakemlerimize katkıları için teşekkür ederiz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri