ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


36-72 Aylık Çocukların Dil Gelişim Özelliklerinin Çeşitli Değişkenler Bakımından İncelenmesi
(Examination of Language Developmental Characteristics of 36-72 Month Children in Terms of Various Variables )

Yazar : Gizem Uladı   - Derya Eryılmaz - Mehmet Geyik - Merve Öztürk  
Türü :
Baskı Yılı : 2019
Sayı : 9-1
Sayfa : 265-277


Özet
Bu araştırmanın temel amacı; 36-72 ay çocukların cinsiyet, yaşadıkları bölge, kardeş sayısı ve öğretmenin deneyim süresinin alıcı dil becerilerine etkisini Peabody Resim Kelime Testi aracılığıyla incelemektir. Araştırmanın katılımcıları; Elazığ, Hatay, Kocaeli ve Konya illerindeki 36-72 ay normal gelişim gösteren 191(98 kız, 93 erkek) çocuktan oluşmuştur. Çocukların demografik bilgilerini belirlemek amacıyla araştırmacı çocuğun cinsiyet, kardeş sayısı, annenin öğrenim durumu, babanın öğrenim durumu, sosyal durum, gelir düzeyi, okul öncesi eğitime devam etme durumu ve öğretmenin deneyim süresi sorularını yöneltmiştir. Bu çalışmada, nicel araştırma türlerinden tarama modeli ve kesitsel yöntemden yararlanılmıştır. Araştırmada veriler SPSS programıyla analiz edilmiştir. Verilerin analizinde; Normallik Testi, t-Testi ve ANOVA kullanılmıştır. Peabody Resim Kelime Testi’nden aldıkları puanlar dikkate alındığında, 36-72 ay çocukların dil gelişimlerine, cinsiyet, yaşadıkları bölge, öğretmenin deneyim süresi faktörlerinin etkili olduğu (p<0.05), kardeş sayısı faktörünün ise etkili olmadığı (p>0.05) saptanmıştır.

Anahtar Kelimeler
Peabody Resim-Kelime Testi, Dil, Çocukta Dil Gelişimi, 36-72 Aylık Çocuklar

Abstract
The main aim of this reseach is to analyze the effect of children's gender, region of residence, number of siblings, and duration of the experience of the teacher on 36-72 month children’s receptive language skills using Peabody Picture Vocabulary Test. The participants of the research consist of 191 children (98 female, 93 male) who show 36-72 month normal development in Elazığ, Hatay, Kocaeli and Konya. In order to determine demographic information about children, questions reated to gender, the number of siblings, mother’s educational background, father’s educational level, social status, income level, pre-school education, the duration of the experience of the teacher were asked. In this study, survey method and cross-sectional method were used. Data were analyzed with SPSS program. In the analysis of data; Normality Test, t-Test and ANOVA were used. Considering the scores obtained from the Peabody Picture Vocabulary Test, the language development of 36-72 months children were affected by gender, region of residence, duration of experience of teacher (p <0.05), however the number of siblings has no effect in their language development (p> 0.05).

Keywords
Peabody Picture Vocabulary Test, Language, Language Development of Child, 36-72 Month Children

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2019 Sayısı

    Dergimizin Eylül 2019 Sayısı (Cilt: 9, Sayı:2) için makale kabul edilmeye başlanmış olup makalelerinizi 15 Temmuz 2019 tarihine kadar gönderebilirsiniz. Bu tarihten sonra makale kabul edilmeyecektir.


    Mart 2019 sayısı

    Dergimizin Mart 2019 Sayısı (Cilt: 9. Sayı:1) yayınlanmıştır. Tüm hakem ve yazarlarımıza katkıları için teşekkür ederiz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri