ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Yabancı Dil Öğretiminde Kısa Metinlerin Kullanımı ve Önemi
(Use and Importance of Short Texts in Foreign Language Teaching )

Yazar : Yüksel Ersan    
Türü :
Baskı Yılı : 2018
Sayı : 8-2
Sayfa : 288-296


Özet
Ülkeler arasında sınırların kalktığı günümüz dünyasında, yabancı dilin önemi dün olduğu gibi, bugün de bir kat daha artmıştır. Üniversiteler farklı coğrafyalardan öğrenci kabul etmekte, ülkelerin ekonomilerinde turizm oldukça fazla yer tutmakta, dünyada hızlı ve büyük bir devinim yaşanmaktadır. Dil öğretiminde temel hedef, dört beceriyi -okuma, yazma, konuşma, dinleme- yeterince geliştirmektir. Bu hedefe ulaşmada edebiyat ve edebiyatın ürünü olan kısa metinler -kısa hikâye, masal, fabl, bulmaca, günlük vb.- öğrencilerin becerilerinin gelişmesinde bir araç olarak kullanılabilmektedir. Çünkü Edebiyat, öğrencilerin hem bir ülkenin kültürünü, dilini, insanını anlamalarına yardımcı olmakta, hem de bireysel olarak kendi “duygu-akıl dengesine ulaşmalarını” sağlamaktadır. Dil öğretiminde öğretmene önemli bir rol düşmektedir. Metinleri hazırlarken öğretmen hedef dili temel almalıdır. Çünkü (özellikle Türkiye gibi hedef dilden çok uzakta yabancı dil öğrenen) öğrenciler bu dilin kullanımını ancak edebiyat metinleri yoluyla deneyimleyebilmekte ve o ülkenin dili, yaşamı ve kültürü hakkında bilgiler edinebilmektedirler. Bu çalışmamızda Edebiyatın kısa türlerinin dil öğretiminde kullanımı hakkında bilgi vererek olumlu ve olumsuz yönlerini ortaya koyacak, yabancı dil öğrenen öğrencilere nasıl faydalı olabileceğimizi araştıracağız.

Anahtar Kelimeler
Yabancı Dil Öğretimi, Dil Öğretimi Yöntemleri, Edebiyat, Kültür, Kısa Metinler

Abstract
In our contemporary world, in which the boundaries have been demolished among the countries, the importance of a foreign language has been doubled as it was in the past. The universities have been accepting students from different geographies, tourism has had an important place in national economy and there have been a swift and great mobility in the world. The main target in language teaching is to develop the four skills- reading, writing, speaking and listening. To achieve this goal literature and as a product of it short texts – short story, fairy tale, fable, puzzle, diary etc. can be used as a learning tool for developing students’ language skills. Because, literature both helps students to understand the culture, the language, the folk of a country and makes them to achieve personal balance between emotion and reason. In language teaching there is a big role for the teacher. When preparing the texts, the teacher should base the target language. Because the students (particularly the ones- like Turkish, living far away from the target language) can only experience the use of target language through literary texts and so they can get information about the language, life style and culture of that country. In this study, we give information about the use of short literary texts in language teaching and investigate how they can help the students learning a foreign language by putting forward their pros and cons.

Keywords
Foreign Language Teaching, Language Teaching Methods, Literature, Culture, Short Texts

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2018 sayısı

    Dergimizin Eylül 2018 (Cilt: 8 Sayı: 2) sayısı yayınlanmıştır. Katkıda bulunan yazar ve hakemlerimize teşekkür ederiz.


    Mart 2019 sayısı

    Dergimizin Mart 2019 Sayısı (Cilt: 9, Sayı:2) için makale kabul edilmeye başlanmış olup makalelerinizi 15 Ocak 2019 tarihine kadar gönderebilirsiniz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri