ISSN:2147-7841 English

Hızlı Erişim


Bu Dergi DOI ve Crosscheck üyesidir


Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği Anne-Baba Formuna Ait Norm Değerlerinin Belirlenmesi ve Yorumlanması
(Identification and Interpretation of The Norm Values Regarding The Parent Form of Pre-School Social Skills Rating Scale )

Yazar : Özlem Yurt  - Esra Ömeroğlu - Şener Büyüköztürk - Yasemin Aydoğan - Mehtap Çakan - Ebru Kılıç Çakmak - Arzu Özyürek - Gülümser Gültekin Akduman - Yunus Günindi - Ömer Kutlu - Aysel Çoban - Hakan Koğar - Seda Karayol  
Türü :
Baskı Yılı : 2014
Sayı : 4-2
Sayfa : 102-115


Özet
Bu çalışmada Okul Öncesi Sosyal Beceri Değerlendirme Ölçeği’nin (OSBED) anne baba formuna ait normların belirlenmesi ve yorumlanması amaçlanmıştır. Örnekleme giren okulların 224’ü bağımsız anaokulu, 169’u ilköğretim okuludur. Okullar, 48 ile dağılmaktadır. Toplam 3306 çocuğa ulaşılmıştır. Veriler OSBED anne-baba formundan elde edilmiştir. Norm örneklemden geçerlik ve güvenirlik kanıtları tekrar elde edilmiş ve ölçeğin 4 faktör ve 49 maddeden oluşan yapısının korunduğu sonucuna varılmıştır. Çocukların 3 yaş, 4 yaş ve 5 yaş olmak üzere yaş normları elde edilmiştir. Sonuç olarak, çocukların OSBED puanları kaydedilerek, ilerleyen yaşlarda yapılan uygulamaların sonuçları karşılaştırılarak, ne kadar ilerleme olduğu değerlendirilmelidir (Tübitak Projesi- KAMAG 1007- 109G047).

Anahtar Kelimeler
Sosyal beceri, geçerlik, güvenirlik, norm çalışması.

Abstract
This study aims to determine and evaluate the norms of the parent form in Preschool Social Skills Evaluation Scale (OSBED). Among the schools which participated in the sampling, 224 are independent nursery schools, and 169 are primary schools. They are located in 48 provinces. There is a total of 3306 children. The data were gathered with OSBED parent form. Validity and reliability proofs were reacquired from the norm sampling, and it was seen that the structure of the scale consisting 4 factors and 49 articles was preserved. The age norms of the children were acquired as 3, 4, and 5. Consequently, the OSBED scores of the children must be recorded and the amount of the process must be evaluated by comparing the scores with the results of the future studies.

Keywords
Social skill, validity, reliability, norm study

Gelişmiş Arama


Duyurular

    Eylül 2017 sayısı

    Dergimizin Eylül 2017 (Cilt: 7 Sayı:2) sayısı yayınlanmıştır. Tüm yazar ve hakemlerimize katkıları için teşekkür ederiz.


    Mart 2018 sayısı

    Dergimizin Mart 2018 (Cilt: 8 Sayı: 1) sayısı için makalelerinizi 15 Ocak 2018 tarihine kadar gönderebilirsiniz.



Adres :Karabuk University Journal of Institute of Social Sciences
Telefon :370-433 88 34 Faks :370-433 88 37
Eposta :nturker@karabuk.edu.tr

Web Yazılım & Programlama Han Yazılım Bilişim Hizmetleri